Arduino
İle Lcd Ekran Kullanımı
Bu uygulamayı
yapmak için ihtiyacınız olan malzemeler:
- 1 x
Arduino
- 1 x LCD
Ekran
- 1 x
Breadboard
- 1 x
Potansiyometre
- 16 Adet
Jumper Kablo
ARDUİNO KODU:
#include
<LiquidCrystal.h> /* LCD kullanimi icin kutuphane dahil edilmelidir */
/*
Devre şeması;
- LCD'nin RS
pini -> Arduino'nun 12. pini
- LCD'nin
Enable (E) pini -> Arduino'nun 11. pini
- LCD'nin D4
pini -> Arduino'nun 5. pini
- LCD'nin D5
pini -> Arduino'nun 4. pini
- LCD'nin D6
pini -> Arduino'nun 3. pini
- LCD'nin D7
pini -> Arduino'nun 2. pini
- LCD'nin R/W
pini -> toprağa
- LCD'nin R0
pini -> potansiyometre çıkışına
- LCD VDD ->
Arduino 5 Voltuna
- LCD VSS ->
toprağa
*/
LiquidCrystal
lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2); // LCD için kullanılacak çıkışlar set edilir.
void setup() {
lcd.begin(16, 2); // LCD ekran
arayüzü başlatır ve ekran boyutları (genişlik ve yükseklik) belirtir
}
void loop() {
lcd.setCursor(0,
1); // ekranın alt satırına yazı yazdırmak
için cursor konumlandırılır.
lcd.print("*UMUT
KAYGISIZ*"); // Ekrana Yazı
Yazdırılır.
delay(3000); // ilk yazı 3 sn ye
ekranda yazılı kalır
lcd.clear(); // satır silinir.
lcd.setCursor(0,
1);
lcd.print("*KULTUR
KOLEJI*"); // Ekrana Yazı
Yazdırılır.
delay(3000); // ilk yazı 3 sn ye
ekranda yazılı kalır
lcd.clear(); // satır silinir.
lcd.setCursor(0,
1);
lcd.print("*BILISIM
TEKNO.*"); //yazılacak değer girilir.
delay(3000); // ilk yazı 3 sn ye
ekranda yazılı kalır
lcd.clear(); // satır silinir }
/* Önemli LCD Fonksiyonları:
·
lcd.begin(sutun_sayisi, satir_sayisi): LCD ekranın tanınması için setup
fonksiyonu içerisinde kullanılır. LCD kurulumu için fonksiyona sütun ve satır
sayısı eklenmelidir.
·
lcd.print("Hasbi Sevinc"): LCD ekrana yazı yazdırmak için
kullanılır.
·
lcd.setCursor(sütun_sayısı, satır_sayısı): LCD ekran üzerinde imlecin yerini
ayarlamak için kullanılır. Sütun ve satır sayıları 0'dan başlamaktadır. Örneğin
alt satıra inmek için fonksiyon içerisine (0,1) yazılmalıdır. Böylece imleç, 0.
sütun ve 1. satıra gidecektir. İmlecin yeri ayarlandıktan sonra yazma işlemi,
imlecin bulunduğu yerden başlar.
·
lcd.clear(): LCD ekranda yazan her şeyi siler ve imleci en başa alır. */
Yorumlar
Yorum Gönder